 
        
		
		 İnsanoğlu 
		ilk çağlardan beri su ile ilişkisini geliştirmiştir. Kimi zaman sudaki 
		canlıları besin kaynağı olarak kullanmış kimi zaman üzerine platformlar 
		inşa ederek kendini yırtıcılardan korumuş kimi zaman ise enerji kaynağı 
		olarak kullanmıştır. Bu tarihsel dönemde denizleri ve nehirleri ulaşım 
		aracı olarak kullanmaya başlamasıyla insanın su ile ilişkisi bir üst 
		boyuta taşınmış ve insanlık tarihine ilişkin detaylar; limanlarda, antik 
		çağ batıklarında ve ticaret yollarında, görüp yorumlayabileceğimiz ve 
		tarihin bilinmeyen yönlerine açıklık getirebileceğimiz önemli izler 
		olarak yerini almıştır. Bu son derece değerli ipuçlarını inceleyen genç 
		bilim dalına da sualtı arkeolojisi verilmiştir. Sualtı arkeolojisinin 
		temelleri, ülkemizde atılmış ve gelişerek günümüze kadar gelmiştir.
İnsanoğlu 
		ilk çağlardan beri su ile ilişkisini geliştirmiştir. Kimi zaman sudaki 
		canlıları besin kaynağı olarak kullanmış kimi zaman üzerine platformlar 
		inşa ederek kendini yırtıcılardan korumuş kimi zaman ise enerji kaynağı 
		olarak kullanmıştır. Bu tarihsel dönemde denizleri ve nehirleri ulaşım 
		aracı olarak kullanmaya başlamasıyla insanın su ile ilişkisi bir üst 
		boyuta taşınmış ve insanlık tarihine ilişkin detaylar; limanlarda, antik 
		çağ batıklarında ve ticaret yollarında, görüp yorumlayabileceğimiz ve 
		tarihin bilinmeyen yönlerine açıklık getirebileceğimiz önemli izler 
		olarak yerini almıştır. Bu son derece değerli ipuçlarını inceleyen genç 
		bilim dalına da sualtı arkeolojisi verilmiştir. Sualtı arkeolojisinin 
		temelleri, ülkemizde atılmış ve gelişerek günümüze kadar gelmiştir.
         Bölümümüz sualtı 
		arkeolojisi üzerine teorik ve uygulamalı eğitimler vererek, bilimsel 
		çalışmaları ilk defa Türkiye’de hayata geçmiş olan sualtı arkeolojisini 
		daha ileri seviyelere taşıyarak ülkemiz sualtı kültür mirasını kayıt 
		altına almak ve bu çalışmaları yapabilecek nitelikli bilim adamı 
		yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Öğrencilerimiz sualtı kültür mirasını ve 
		insanlık tarihini teorik derslerle öğrenmenin yanında arkeolojik 
		araştırmalar için gerekli ve aynı zamanda farklı alanlarda da 
		kullanılabilecek; ileri derecede dalış eğitimi, teknik çizim, 3d 
		modelleme, photoshop, autocad gibi uygulamalı eğitimleri de alarak her 
		yönden iyi eğitim almış öğrenciler olarak eğitim görmektedirler.
        Bölümümüz sualtı 
		arkeolojisi üzerine teorik ve uygulamalı eğitimler vererek, bilimsel 
		çalışmaları ilk defa Türkiye’de hayata geçmiş olan sualtı arkeolojisini 
		daha ileri seviyelere taşıyarak ülkemiz sualtı kültür mirasını kayıt 
		altına almak ve bu çalışmaları yapabilecek nitelikli bilim adamı 
		yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Öğrencilerimiz sualtı kültür mirasını ve 
		insanlık tarihini teorik derslerle öğrenmenin yanında arkeolojik 
		araştırmalar için gerekli ve aynı zamanda farklı alanlarda da 
		kullanılabilecek; ileri derecede dalış eğitimi, teknik çizim, 3d 
		modelleme, photoshop, autocad gibi uygulamalı eğitimleri de alarak her 
		yönden iyi eğitim almış öğrenciler olarak eğitim görmektedirler.
Bölümümüz mezunları, kamu kurumlarına veya özel kişi ve kuruluşlara bağlı müzeler ile özel veya turizm ile ilgili alanlarda çalışabilirler.
Mustafa Şahin, "Türkiye'de Sualtı Arkeolojisi Çalışmaları ve Alınması Gereken Önlemler", İDOL 19, 2003, 14-17.
Mustafa Şahin, "Selçuk Üniversitesi'nde Sualtı Arkeolojisi Çalışmaları", IDOL 23, 2004, 18-23.
Mustafa Şahin - Serkan Gündüz - Erdoğan Aslan, "Myndos Sualtı Araştırmaları 2006", 25. Araştırma Sonuçları Toplantısı- 1 (Ankara 2008), 1-10.
Mustafa Şahin – Serkan Gündüz, “Kyzikos Sualtı Araştırması -2008”, 27. Araştırma Sonuçları Toplantısı (2010), 179 – 185.
Mustafa Şahin – Can Ciner, “Myndos İç Liman Sualtı Araştırmaları - 2014”, TINA Denizcilik Arkeoloji Dergisi 2, 2014, 76-84.
Serkan Gündüz, Antik limanlar ışığında Myndos Limanı ve liman yapıları, Yüksek Lisans Tezi, 2008.
Serkan Gündüz - Oktay Dumankaya, "The Importance of Underwater Research in Ancient Harbour Cities-The Example of Asar Island", Hephaistos, (In Published)